Las Vegas (Nevada) naar Lake Havasu (Arizona) - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van Bert Nijman - WaarBenJij.nu Las Vegas (Nevada) naar Lake Havasu (Arizona) - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van Bert Nijman - WaarBenJij.nu

Las Vegas (Nevada) naar Lake Havasu (Arizona)

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

26 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Lake Havasu City

De verduisteringsgordijnen in het hotel waren een beetje TE goed dicht. Als je wakker wordt en denkt dat 't 5.45 is en 't blijkt 8.30 te zijn én weer op tijd wilt uitchecken voor een nieuwe dagmars, voelt 't een beetje laat.
De kasten en laden van de hotels gebruiken we nooit (de Holy Bible in de bovenste lade krijgt van ons geen ezelsoren...) dus al met al zijn we altijd snel weer gepakt en gezakt.
We hebben zelfs nog even kunnen skypen met Angélique en de jongens. Dat was door het tijdsverschil nog steeds niet gelukt.

We nemen voor een paar dagen afscheid van Jany en Tom, want zij moeten terug naar hun boot (daar wonen ze op) in Mexico. We zien ze weer op maandag 29 okt. bij de family party van de MacMootry's In San Diego.

Lake Havasu ligt net over de oostgrens van California met Arizona. Op de grens van deze 2 staten krijgen we het sms-bericht dat Helen's moeder is overleden. Ik heb jullie dat al in een eerder verslag laten weten.
We stoppen ergens aan de kant om dit schokkende nieuws binnen te laten komen en te reageren naar Helen, Sebas en ook naar onze kids in NL.
Dit bericht konden we al sinds een week verwachten, maar het is toch een schok als het werkelijk komt.
De rest van de dag zijn we er steeds mee bezig en dan voelt het een beetje machteloos als je zo ver van huis bent.

De Colorado rivier stroomt door Lake Havasu en ligt 137 meter boven de zeespiegel en is ontstaan door de bouw van de Parker Dam in 1938.
De London Bridge in Lake Havasu is oorspronkelijk gebouwd in Londen door Sir John Rennie. Het zal hem wel een maagzweer opgeleverd hebben....

Door toenemende verzakkingen van deze brug wilde Engeland er wel van af en verkocht de brug in de jaren 60 aan de Amerikaan Robert McCullough voor $ 2.460.000
De brug werd afgebroken en alle > 10.000 genummerde stenen (samen 10 miljoen kilo) werden met vrachtschepen naar Amerika vervoerd en in Lake Havasu weer ingevoegd tot een nieuwe London Bridge.
De gietijzeren lantaarnpalen op de brug waren een onderdeel van de koop. Ze zijn gemaakt van het ijzer van de Franse kanonnen die buitgemaakt werden bij de Slag van Waterloo in 1815.
In het graniet van de brug zijn de beschadigingen te zien die zijn ontstaan door Duitse bommen in de 2e wereldoorlog.

Zo heb je weer wat geschiedenis geleerd, toch?

• 29 Oktober 2012 - 07:51

Leontien:

Ben blij met je geschiedenisles, vroeger vond ik het een rot vak, tegenwoordig blijft het beter hangen.
    Nu vind ik het schijnbaar interessanter.
    Geniet nog even lekker, want volgens mij is het de laatste week. Wij genieten nog even mee.
    Liefs van ons.

• 31 Oktober 2012 - 13:12

Corrie:

Op grote afstand leer ik veel over het gebied waar jullie vertoeven. Het begint alweer op te schieten voor jullie. Wat vliegt de tijd. Mooie laatste week gewenst.
    Lieve groet Corrie.