Lake Havasu >> Palm Springs - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van Bert Nijman - WaarBenJij.nu Lake Havasu >> Palm Springs - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van Bert Nijman - WaarBenJij.nu

Lake Havasu >> Palm Springs

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

27 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Lake Havasu City

Op zaterdag 27 oktober rijden we onze laatste grote etappe van 350 km. van Lake Havasu op de grens van California en Arizona naar Palm Springs.
In de eeuwige zoektocht van Los Angeles naar water werd in 1938 de Parker dam gebouwd. Lake Havasu is ontstaan door deze afdamming van de Colorado. In die tijd kon er nauwelijks een levende ziel wonen.
Nu wonen er in Lake Havasu City 55.000 mensen in een paradijs voor pleziervissers en waar je woonboten kunt kunt huren met zonnedek en jet- en waterski's.

Het traject na Parkerdam is er ook weer van woestijnen, hoge bergen en kaarsrechte wegen. Als de weg een beetje omhoog loopt kan je soms een stuk van 10 kilometer als een rechte lijn overzien.

Palm Springsis een woestijnstad met zon, hotels met (soms meerdere) zwembaden, shopping centers en meer dan 100 golfbanen....
Het succes van Palm Springs is verklaarbaar als vakantieoord met 330!! dagen zon per jaar en temperaturen die zelden onder de 20 graden liggen. Maar ook Hollywood heeft een handje geholpen. In de jaren 30 doken er reclamebeelden op van Hollywood sterren aan de zwembaden. Palm Springs werd een glamourland voor de 'rich and famous'. Die natuurlijk allemaal een overwinteringsadres moesten hebben in Palm Springs.

• 31 Oktober 2012 - 20:35

Leontien:

Was volgens mij weer een mooie tocht. Een heel apart landschap. Prima temperatuur.
    De temperatuur zal wel tegenvallen als jullie weer terug zijn.
    Geniet nog even, want het zit er bijna weer op.
    Liefs van ons.

• 01 November 2012 - 10:08

Nel:

Wat is een mens dan nietig tussen al die hoge bergen! En geniet nog even van jullie laatste vakantiedagen.

Liefs, Nel.